Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Bernadetta Dereszowska
ul. Grzybowskiego 7a, p.13
tel. 32 712 10 14, 32 712 10 16
e-mail: prk@powiat-chrzanowski.pl
UWAGA!
Korespondencje do Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy składać w siedzibie Starostwa Powiatowego w Chrzanowie, ul. Partyzantów 2, 32- 500 Chrzanów - Dziennik Podawczy.
W dniu 17.10.2000r. Rada Powiatu Chrzanowskiego powołała Powiatowego Rzecznika Konsumentów w osobie Pani Bernadetty Dereszowskiej.
Rzecznik konsumentów urzęduje od dnia 18.10.2000r. w chwili obecnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Chrzanowie - patrz wyżej.
Konsumenci przyjmowani są w dniach:
Poniedziałek: 7:00 - 17:00
Wtorek: dzień wewnętrzny
Środa: 7:00 - 15:00
Czwartek: 7:00 - 15:00
Piątek: 7:00 - 13:00
Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów wykonywanych przy pomocy Biura należy:
- Popularyzacja praw konsumentów:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej osobom zgłaszającym się bezpośrednio o poradę lub informację,
- rozpowszechnianie elementów wiedzy konsumenckiej w porozumieniu z placówkami oświatowymi oraz organizacjami społecznymi działającymi na obszarze powiatu.
- Ochrona interesów konsumentów:
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organizacjami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.
- Inne zadania:
- wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub przepisach odrębnych,
- przedstawianie rocznych sprawozdań z prac rzecznika konsumentów, zadania wspólne dla wszystkich wydziałów i równoległych komórek organizacyjnych.