Podświetlenie linków Zmień odstęp między akapitami Zmień odstęp między wierszami Zmień odstęp między słowami Zmień odstęp między literami Normalna wielkość czcionki Duża wielkość czcionki Bardzo duża wielkość czcionki Zmień kontrast

Od kwietnia 2020 r. weszła w życie Tarcza Antykryzysowa, która wprowadza szereg ulg m.in. dla przedsiębiorców.

Ochrona zatrudnienia oraz zmniejszenie obciążeń i zachowanie płynności finansowej w firmach to główne cele pakietu regulacji, które składają się na Tarczę Antykryzysową. Regulacje te weszły w życie 1 kwietnia br. Przedstawiamy skrótowe zestawienie informacji na temat wsparcia realizowanego przez ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.

Samozatrudniony (nie zatrudnia pracowników

- Zwolnienie z obowiązku opłacania składek pobieranych przez ZUS,

- Świadczenie postojow,

- Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek należnych za okres od stycznia 2020 r. (bez opłaty prolongacyjnej).

Zleceniobiorca + wykonawca dziełA

 Świadczenie postojowe

Płatnik składek, który zgłosił do ubezpieczeń społecznych mniej niż 10 ubezpieczonych

- Zwolnienie z obowiązku opłacania składek pobieranych przez ZUS,

- Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek należnych za okres od stycznia 2020 r. (bez opłaty prolongacyjnej).

Każda firma

- Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek należnych za okres od stycznia 2020 r. (bez opłaty prolongacyjnej).

Aby otrzymać wsparcie z ZUS, w ramach „tarczy antykryzysowej”, trzeba złożyć odpowiedni wniosek. Są one dostępne na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i na stronie www.zus.pl. Wnioski można złożyć drogą elektroniczną przez PUE ZUS, za pośrednictwem poczty, osobiście w placówce ZUS - do skrzynki na dokumenty oznakowanej napisem "Tarcza antykryzysowa”, bez kontaktu z pracownikiem ZUS.

 

Po szczegóły zapraszamy na zus.pl

Kontakt telefoniczny z ZUS - specjalne nr telefonu dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15: 22 290 87 01 

- obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji,

- obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły;

22 290 87 02; 22 290 87 03

- obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców,

- ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18.