Podświetlenie linków Zmień odstęp między akapitami Zmień odstęp między wierszami Zmień odstęp między słowami Zmień odstęp między literami Normalna wielkość czcionki Duża wielkość czcionki Bardzo duża wielkość czcionki Zmień kontrast

Ogłoszenie o konkursie grantowym w ramach projektu pt. "Opracownaie i pilotażowe wdrozenie mechanizmow i planow deinstytucjonalizacji uslug społecznych"

W dniu 13 czerwca 2022 r., Pan Stanisław Szwed, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej, zaakceptował Regulamin konkursu grantowego w ramach projektu pt. „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie mechanizmów i planów deinstytucjonalizacji usług społecznych”.

 

Obrazek przedstawia 4 sytuacje z życia codziennego

Celem głównym projektu grantowego jest opracowanie i wdrożenie lokalnych planów deinstytucjonalizacji usług społecznych w 20 gminach, powiatach oraz miastach na prawach powiatu wybranych z terenu całego kraju, w ramach przeprowadzonego konkursu grantowego.

Wybrane w ramach konkursu grantowego jednostki samorządu terytorialnego obok grantu na opracowanie i wdrożenie planów deinstytucjonalizacji usług społecznych otrzymają wsparcie w formie:

pomocy przy opracowaniu diagnozy z uwzględnieniem określenia kosztów wprowadzenia zaplanowanych działań;
cyklu warsztatów dla przedstawicieli jednostki samorządu terytorialnego dotyczących opracowania i wdrożenia planów deinstytucjonalizacji usług społecznych;
możliwości odbywania wizyt studyjnych w miejscach, w których realizowana jest zdeinstytucjonalizowana forma różnych usług społecznych, w tym usług pomocy społecznej i pieczy zastępczej, a realizatorami zdeinstytucjonalizowanych usług są podmioty o różnym statusie w tym samorządy i organizacje pozarządowe;
wsparcia ekspercko-doradczego w czasie realizacji pilotażu przez jednostki samorządu terytorialnego.

Konkurs realizowany jest na podstawie art. 35 i art. 36 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 818).

Łączna pula środków przeznaczona na konkurs grantowy wynosi 32 200 000,00 PLN z czego środki pochodzące ze środków europejskich to 27 138 160 PLN co stanowi 84,28% wartości projektu.

Do złożenia wniosku o powierzenie grantu uprawnione są jednostki samorządu terytorialnego (gminy, powiaty oraz miasta na prawach powiatu) zainteresowane realizacją lub wzmocnieniem już rozpoczętego procesu deinstytucjonalizacji usług.

Wniosek o powierzenie grantu należy złożyć do dnia 5 lipca 2022 r.

Link do Ogłoszenia wraz ze szczegółówymi wytycznymi: https://www.gov.pl/web/rodzina/ogloszenie-o-konkursie-grantowym-w-ramach-projektu-ptopracowanie- i-pilotazowe-wdrozenie-mechanizmow-i-planow-deinstytucjonalizacji-uslugspolecznych